Idag skrev jag mitt sista prov, nu är jag fri!

Såå skönt, för jag har verkligen varit stressad och ur balans sista veckan. Inte sovit bra, inte kunnat ha min vanliga träningsrutin med sköna morgonpass, inte ätit bra alls utan massa sött utan att uppskatta det. Lite haveri i systemet helt enkelt..Men med lite vila är snart lugnet återställt, det vet jag.

I varje fall, slut på skolterminen var det. Jag satt där vid bänken och väntade ut provtiden efter att ha slutat skriva på min geografi tenta och jag var så stolt så det bubblade i mig. Jag klarade det och jag gjorde det bra!

Visst, jag är rätt säker på att jag inte får lika bra betyg denna terminen, då måste jag ha gjort fantastisk bra ifrån mig på tentorna och med tanke på att jag pluggat mindre är det inte så värst troligt..Men jag har skrivit flera bra uppsatser också, och jag har lärt mig massa saker, vilket i slutändan är viktigare än siffran på pappret.

Viktigast av allt: jag har mått bra och verkligen älskat livet, ja känt mig riktigt levande denna terminen. Låtit mig själv satsa på boxningen, en aktivitet som inte har något speciellt "nyttighets-värde". Det räddar inte världen, ser inte bra ut på ett cv nödvändigtvis, tar massa tid och leder ingen särskild stans. Men det gör mig lycklig! Jag blir glad och stark, för första gången en sport som verkligen passar mig, som jag är bra på. Jag fattar det knappt själv, haha.

Så jag är stolt över att jag kunnat göra valet att satsa på något som gör mig glad och inte haka upp mig på betyg (jag har ju fortfarande skött pluggandet). Jag är stolt över all kraft och energi jag lagt ner på boxningen -jag är verkligen i mycket bättre form än på länge och det är jätteskönt. Jag är stolt över att jag lagt tid på vänner och lärt känna nya människor jag trivs med.

Så är jag jätteglad över att jag har slappnat av så att min roliga vilda sida kommer fram. Usch förra terminen var det som jag tappat bort den biten av mig, jag skämtade knappt, kände mig så osäker och liten. Nu är jag glad, fri och trygg istället, har hittat mig själv även här i Skottland.

Nu ska jag sova, så trött efter kvällens, ja vid det här laget terminens träning :P Imorgon blir et packning, ärenden, morgonpromenad med vänner samt boxning på kvällen. Natti natti!