Har funderat på hur mycket de vi läser, ser och omger oss med av människor och aktiviteter formar oss på sistone.

Det blir så tydligt när man flyttar in i lägenhet med andra människor; vi äter allihop hummus, tortillas och mycket frukt och grönt nu ^^ Jag har till och med börjat äta ost och kött tack vare Alex. Det sopsorteras och tänks på miljön, vi har synkat helt enkelt. Omedvetet och mest på ett positivt sätt.

Andra sätt jag känner att jag påverkas är genom alla bloggar jag läser. Har verkligen tänkt på att läsa positiva, livsbejakande människors betraktelser, och det har nog hjälpt mig att röra mig i den riktningen. Många starka kvinnor som tror på sig själva och vågar leva med passion, inspirerande!

Boxningen har också påverkat mig mycket: att vara del av en klubb, t.om. två om Glenrothes räknas. Att peppa och träna ihop och riktigt dras in i en sport tar ju fram nya sidor hos en. Sätter nya normer för vad man orkar och klarar träningsmässigt och pushar en att nå längre än man trodde var möjligt. Det kommer jag sakna i sommar!

Vad som är härligt är att jag upplever mig själv som mer avslappnad och livsglad än jag varit på länge. Bättre på att bejaka och njuta av tillvaron helt enkelt, till och med lite mer spontan :) När jag flyttade in satte jag upp en bild på fåglar på vår anslagstavla och fäste upp en lapp med följande bibelord:

"Look at the birds, free and unfettered, not tied down to a job description, careless in the care of God. And you count far more to him than birds." Matthew 6:26

Om Gud lärt mig något denna termin tror jag det är att vila i honom, vara "careless in the care of God". Så tacksam är ordet..!