Fantastisk kväll igår, så spännande och roligt! De flesta av mina vänner vann sina matcher, värsta kicken att bara kolla. Fjärilar i mage av att bara tänka på det :)

Och tänk, nästa år fightas jag. Så spännande det med! Shit jag fattar inte själv att jag hamnade i den här "världen". Hur gick det till liksom? Allt händer så snabbt just nu. Känns det som i varje fall. Pratade med "min" coach från Glenrothes igår, Drew. Han är verkligen på, typ "nästa år är det du" "man jobbar som coach 13-14 år och ser så många men vissa har det" "ser verkligen fram emot att se dig utvecklas". Jag blir typ nervös av det haha. Seriöst hur lever man upp till såna kommentarer.. Vill mest säga att stopp ett tag, hon du pratar om är där i andra hörnet, jag är bara lilla vanliga Hanna som tycker det är roligt och spännande att boxas.

Kan nästan få lite ångest faktiskt, tills jag samlar ihop tankarna, andas djupt och tänker på att jag boxas för att det är roligt och sen får det leda dit det leder. Om det blir en match bara på nästa års fight night eller om det blir mer får tiden utvisa. Jag lever ju här och nu, framtiden den kommer utan att jag behöver planera eller stressa/hetsa upp mig.

Det är verkligen jätteroligt att boxas så jag tänker bara njuta av det. Och självklart ger det hundra gånger mer när man blir coachad och får utvecklas; mer kul att få göra slagkombinationer på mitsar och bli riktigt pushad än att bara slå på måfå på en boxningssäck. Så hur häftigt är det inte att få möjligheten att utöva en sport, vara med i en bra klubbgemenskap och dessutom träna på ett riktigt bra boxningsgym?

Fight night var igår. Den riktiga fighten inom boxning, för mig i varje fall, händer mer i mitt huvud än i ringen. Jag älskar att träna och pusha mig fysiskt -att göra det och samtidigt hålla mig cool och tänka vettigt, sunt samt slappna av är det svåra. Det är verkligen viktigt, jag vill INTE bränna ut mig! Samtidigt som det inte är 100% lätt så känner jag att det är en rolig och utvecklande utmaning detta med, som kommer att få mig att växa inte bara som boxare men som person. Och då är det ju verkligen värt det!

Så då har man fått skriva av sig både glädje, förväntan, pirr i magen och dumma orostankar. Plugg nästa..

Just ja. Om jag fightas. Så vill jag kanske ha denna låten :P



Inte titta för långt fram var det haha. Shit vad spännande livet är ändå. Alla dessa överraskningar ^^