Tankar från veckan som gått var det. Denna vecka har i princip bestått av att äta, träna, sova och plugga, spänningsgraden och teman i detta inlägg blir därefter, haha.

Äta
Så, som sagt fick jag en kostdagbok av nutritionisten och jag har lydigt vägt varenda smula, mätt varje dl och sedan fyllt i allt i tabeller i dagarna 3. Shit hur orkar folk göra sånt jämt? Tog godisdag en dag tidigare i ren protest ^^. Eller ja älskade Mamma hade skickat påskgodis från Sverige och mums det var gott!

Trots att det var drygt var det ändå intressant att få svart på vitt hur man äter. Jag matade själv in det på en sån där kalori-protein-fett-kolhydrat-räknar sida och jag blev överraskad. Jag trodde jag lätt åt nära 3000kcal om dagen, äter ju typ 6gg om dagen jämt. Men så var icke fallet. 2200kcal snittade jag på de två första dagarna. Inte konstigt att jag blir extra hungrig nä jag ökar träningen en vecka eller höjer intensiteten! Får se vad experten säger men just nu försöker jag väl öka proteinintaget och tycker jag håller mig mätt bättre så.

Spännande var att mitt energisnitt var väldigt likt sig båda dagarna fast jag åt på olika sätt. Kroppen kan verkligen allt sånt där bara man lyssnar, det jämnar på något vis ut sig. :) Mätte ju hur mycket jag drack också; vad sägs om imponerande 4-4,5 liter om dagen? Och då räknas inte te in..Tittade in på en beräknare för vätskebehov och tydligen behöver jag dricka ca 4 liter om dagen. Kroppen kan själv igen :)

Tråkigt är att min mage varit svullen. Och jag är inte bara tramsig, vi pratar om typ 7-månaders gravid svullen! Asjobbigt. Blev orolig först för jag vill inte utesluta föda eftersom jag är laktosintolerant och redan dissar mkt olika sorters mat. Sen påpekade Alex att jag ätit väldigt mkt råa grönsaker så det har nog blivit för mkt fiber. Tillbaka till pizzadieten 002 -vetetortillas med olika fyllningar med andra ord. Synd för det är gott med grönt såhär på våren..

Träna
Mycket tränande denna vecka så vilan på söndag blir nog härlig! Fullt ös medvetslös typ ^^ Höjdpunkter: Sparring ikväll med Christianne och Phil. Åh roligt roligt roligt!!! Så mycket jag behöver lära mig men alltså det är en grym kick, fortfarande speedad på adrenalin är jag.

Andra var Glenrothes igår, bra tufft pass med två rundor padwork. Coacherna trodde jag skulle fightas på tisdag haha, fint beröm :) men nej inte precis. Frågade om jag var registrerad. neej inte riktigt. Meddelade mig att 64kg blir nog en lämplig vikt. Och sen fick jag höra att jag lär mig snabbt och att det inte kommer dröja länge till jag är redo att fightas. Spännande spännande, killar i magen spännande! Fast efter dagens sparring inser man hur mkt det finns att lära. Men det är ju taggande :D

Sova:
Tupplurer är fantastiskt! 30min-1h och du är som ny och redo att ta dig an både plugg och träning. Älska! Känner mig verkligen mycket starkare på träningen efter lite extra sömn på dagen så det är möjligt att detta blir en ny vana utöver mina 7-8h natten.

Plugga:
En uppsats och en poster inlämnad, en kvar att skriva och lämna in innan jag får njuta av en ledig helg med allra bästa Linnéa. Så attack säger jag bara, tyvärr under påskhelgen men vad gör man..Ska mysa söndag morgon samt kväll i vart fall.

Så detta var slutet på detta inlägg. Dags att sova för det är gissa vad kl.9:10 am imorgon. Ah rätt boxning :)

Gonatt världen!