Det blev en väldigt händelserik jul detta år: först fick Morfar kärlkramp och kom aldrig iväg till oss här i söder. Sen bestämde sig faster Anna för att hon inte ville komma, så det var bara farmor och Jan-Erik som skulle komma. Deras tåg blev inställt och ersatt av två bussar varav den ena inte kom, så Pappa fick hämta dem i Hallsberg. Och på självaste julafton fick Jan-Erik känningar som liknade de vid stroke så det slutade med att de satt på lasarettet hela julafton, i hela 10 timmar. -Good Job, Eskilstuna akuten..noot.
Vi familjen fick alltså äta vårt julbord själva så inget blev riktigt som vi tänkt oss. Men det var trots allt mysigt ändå, skönt att vara hemma och att umgås samt äta god mat.

På tal om god mat så är det tyvärr slut med det för mig på ett tag, i varje fall vad det gäller sötsaker. En hälsosam höst med godis 1gg per vecka och rolig träning övergick i en stressad vinter med mycket choklad. Det samma hände för min kära mamma men nu tar vi nya tag. Jag fick ett träningsschema samt ett gymtillfälle av Isac i julklapp. Imorgon åker vi till gymmet efter kyrkan så att han får visa mig hur jag ska göra. Roligt med nya övningar; har kört helkroppspass länge så det blir roligt med 3-split istället. Rapport om hur det gick på gymmet, och hur ont jag har i mina arma muskler, kommer imorgon.

Nu ska jag på bio och se den nya Narnia filmen. Har inte så stora förhoppningar men man vet aldrig...Rapport även om det!

So long-långkalsong!