Idag var jag och Isac och gymmade på N'joy i Västerås. Jag hade vaknat på min flummiga sida och var lite ovanligt fnissig. Kan berätta att det är omöjligt att lyfta vikter när man skrattar. Vi hade trots allt roligt och Isac hade satt ihop ett riktigt bra program åt mig: är sugen på att komma igång. Det får dock vänta tills jag kommer hem till st Andrews eftersom jag inte har något gymkort här.
Som rubriken avslöjar hade vi ett missöde idag; Isac råka släppa en 20 kilos vikt på min fot. Blev både blåmärke och bula och det gjorde väldigt ont. Inga ben brutna i vart fall.. (vilket mamma trodde när hon fick höra om det hela). Jag inser nu varför de tvingar på en skor på mitt gym, även om det kanske inte hade hjälpt i det här fallet.
Så hur har jag då tänkt träna under våren? Isacs program är ett tresplit: rygg och axlar, lår, rumpa och vader och sist bröst, triceps och mage. Sen är målsättningen att boxas två gånger i veckan och träna yoga en gång. Det känns roligt och jag hoppas att boxningen kommer ge mig ännu bättre kondition vilket vart lite eftersatt för mig under hösten. Svårast är ju som vanligt kosten, det är så lätt att bara ge upp när allt är stressigt. Godis bara en gång i veckan funkar nog egentligen bäst: efetr min godis/sötfria månad blir det nog den modellen jag kör.
Önska mig gärna lycka till..

So long långkalsong