Nu har jag alltså sett den tredje narnia-filmen: Skeppet Gryningen (eller dawn treader som är namnet på engelska, lite tjusigare tycker jag). Filmen var inte så trogen boken vilket blir på minussidan för mig eftersom jag älskar böckerna och har läst dem typ tusen gånger. De hade ändrat om i ordningen de besöker öarna samt försökt få till en röd tråd med svärdjakt och lite grön dimma. Nja, slutar nog kommentera där. Inga fina saker att säga helt enkelt.

På plussidan, den ytliga alltså, kommer han som spelar Caspian. Jag är helt enkelt svag för män med skägg. Så snyggt! Och manligt, sucker för könsroller som inte innefattar mig själv på ett negativt sätt.

Kan inte hjälpa det, min feminist sida som är emot könroller för kvinnor förtvinar och stenålderskvinnan i mig kommer fram ungefär. Jag ser skägget och tänker: manlig, stark, beskyddande. Ber om ursäkt av känsliga läsare. Och lovar att jobba på mina föreställningar om könsroller som nog är rätt ojämlika. Man vill ju inte sluta som Anna Anka..haha